آن گروه از بانوانی کـه دچار واژینیسموس یـا ترس از نزدیکی و هستند، واژینیسموس زایمان طبیعی عضلات شان هنگام ورود چیزی بـه داخل آن، به منظور مثال تامپون یـا آلت ی، منقبض یـا فشرده مـی‌شود. واژینیسموس زایمان طبیعی واژینیسموس گاهی فقط ناراحتی مختصری را ایجاد مـی‌کند، اما گاهی بسیـار دردناک مـی‌شود. واژینیسموس زایمان طبیعی خوشبختانـه با بهره‌گیری از روش‌های مختلف مـی‌توان این ناراحتی را درون زمانی کوتاه، حتی درون عرض چند هفته برطرف کرد.

درد درون هنگام نزدیکی غالباً نخستین نشانـه‌ی واژینیسموس است. این درد فقط زمان حس مـی‌شود و معمولاً، البته نـه همـیشـه، بعد از خارج آلت برطرف مـی‌شود. بانوان دچار واژینیسموس ناراحتی را بـه صورت احساس پاره شدن یـا احساس اصابت ضربات متوالی توصیف مـی‌کنند. بسیـاری از بانوان مبتلا بـه واژینیسموس هنگام وارد تامپون یـا زمان معاینـه داخلی لگن نیز متحمل ناراحتی مـی‌شوند.

اگر شما نیز دچار ترس از نزدیک  و هستید، به منظور بررسی و درمان این عارضه بـه متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید که تا مشکلتان ظرف زمانی کوتاه با موفقیت درمان شود. شماره‌های تماس جهت دریـافت هر گونـه راهنمایی 02122683919- 02122683818- 02177839463 مـی‌باشد.

واژینیسموس (ترس از نزدیکی و ) چیست؟

عضلات برخی بانوان بـه صورت غیرارادی یـا بـه طور مداوم هنگام تلاش به منظور درون منقبض مـی‌شود. این عارضه  واژینیسموس نام دارد. این انقباض‌ها مانع انجام رابطه زناشویی مـی‌شود یـا آن را بسیـار دردناک مـی‌کند.

بانوان درون مواقع زیر درد و گرفتگی عضلات را تجربه مـی‌کنند:

  • هنگام
  • زمان قرار تامپون
  • لمس ناحیـه نزدیک

ترس از نزدیکی و مانع برانگیختگی و تحریک نمـی‌شود، اما از جلوگیری مـی‌کند. درون معاینـه ملایم لگن معمولاً هیچ اثری از انقباض مشاهده نمـی‌شود. واژینیسموس با هیچ گونـه ناهنجاری جسمـی همراه نیست.

هم بانوان و هم آقایـان دچار مشکلات مـی‌شوند کـه خوشبختانـه این اختلال‌ها معمولاً قابل درمان است. هیچ یک از زوجین مقصر بروز این ناراحتی‌ها نیستند و هیچ کدام نباید شرمنده شوند. درون هر حال این اختلال‌ها روابط زناشویی و کیفیت زندگی را تحت‌الشعاع قرار مـی‌دهد. آمار دقیقی از تعداد بانوان مبتلا بـه واژینیسموس درون دست نیست، اما ترس از عارضه شایعی محسوب نمـی‌شود.

انواع واژینیسموس

ترس از نزدیکی و بـه دو نوع طبقه بندی مـی‌شود:

  • واژینیسموس اولیـه: درون این حالت هیچگاه انجام نشده است.
  • واژینیسموس ثانویـه: درون این حالت درون گذشته انجام شده است، اما انجام آن دیگر ممکن نیست. عامل‌هایی چون جراحی زنان و زایمان یـا پرتودرمانی از علل این عارضه بـه شمار مـی‌آید.

برخی بانوان بعد از یـائسگی دچار واژینیسموس مـی‌شوند. کاهش مـیزان استروژن و در پی‌آمد آن خشکی و کاهش خاصیت ارتجاعی و لغزندگی نزدیکی را دردناک، اضطراب‌آور یـا غیرممکن مـی‌کند. این عوارض یـائسگی درون بعضی موارد منجر بـه ترس از و واژینیسموس مـی‌شود.

دیسپارونی (نزدیکی دردناک)

دیسپارونی اصطلاح تخصصی پزشکی هست که بـه نزدیکی دردناک گفته مـی‌شود و غالباً با واژینیسموس اشتباه گرفته مـی‌شود. اما دیسپارونی علل دیگری چون کیست، بیماری‌های التهابی لگن یـا آتروفی دارد.

علل ترس از نزدیکی و

واژینیسموس همواره علت مشخصی ندارد. ترس از گاهی نتیجه سوء استفاده‌های یـا تجارب آسیب‌زننده قبلی، سابقه نزدیکی دردناک و عامل‌های حسی و عاطفی متعدد است. به منظور بعضی از موارد واژینیسموس نمـی‌توان هیچ علت مستقیمـی را پیدا کرد. پزشک به منظور تشخیص واژینیسموس معاینـه انجام مـی‌دهد و سوالاتی را درباره سابقه پزشکی و روابط مطرح مـی‌کند که تا بهتر بتواند علت اصلی انقباض‌ها را تشخیص دهد.

مزایـای درمان واژینیسموس

مشکلات اثر مخربی بر روابط زناشویی دارد، نباید اجازه داد این اختلال‌ها بر زندگی زناشویی سایـه بیفکند، حتما در اولین فرصت به منظور درمان آنـها اقدام کرد و مانع از نابودی و تیرگی روابط شد. بـه خاطر داشته باشید کـه هیچ دلیلی به منظور شرمندگی و خجالت کشیدن وجود ندارد. ترس‌ها و احساسات‌ خود درباره رابطه را با همسرتان درون مـیان بگذارید که تا آرامش بیشتری پیدا کنید. درمانگر یـا پزشک نیز روش‌های کارآمدی را به منظور غلبه بر ترس از نزدیکی و واژینیسموس درون اختیـارتان قرار مـی‌دهد.

‌درمانی نیز درمان موثری است. استفاده از روان کننده (لوبریکانت) یـا برقراری رابطه درون وضعیت‌های خاص مقاربت را لذت‌بخش‌تر مـی‌کند. منفعل نباشید، روش‌ها و موقعیت‌های مختلف را درون کنار همسرتان امتحان کنید که تا بهترین وضعیت را پیدا کنید.

روش‌های درمان واژینیسموس

ترس از نزدیکی و اختلالی قابل درمان هست که به منظور درمان آن معمولاً از آموزش، مشاوره و ورزش درمانی بهره گرفته مـی‌شود.

‌درمانی و مشاوره

آموزش ‌درمانی معمولاً شامل ارائه اطلاعات درباره آناتومـی دستگاه ی و اتفاقات حین برانگیختگی و نزدیکی زوجین مـی‌شود. همچنین نکاتی درباره عضله‌های موثر درون بروز واژینیسموس بـه زوجین آموزش داده مـی‌شود. بـه این ترتیب همسران با وظایف هر یک از اعضاء بدن و واکنش بدن خود بـه این عملکردها آشنا مـی‌شوند.

مشاوره با حضور یکی از زوجین یـا هر دو نفر انجام مـی‌شود. بهره‌گیری از خدمات مشاور متخصص درون زمـینـه مشکلات بـه درمان واژینیسموس کمک  مـی‌کند. روش‌های آرام‌سازی و هیپنوتیز نیز باعث مـی‌شود زن هنگام نزدیکی آرام‌تر و راحت‌تر باشد.

دیلاتورهای

متخصص زنان و زایمان استفاده از دیلاتورهای را بـه بیمار آموزش مـی‌دهد. سر مخروطی شکل دیلاتور را وارد کنید. با استفاده از دیلاتور بـه تدریج گشادتر مـی‌شود و عضله‌های کشیده و منعطف مـی‌شود. به منظور صمـیمـی‌تر شدن رابطه با همسرتان مـی‌توانید به منظور وارد دیلاتور از ایشان کمک بگیرید. دوره درمان بعد از استفاده از یک مجموعه از دیلاتورها کامل مـی‌شود و در این زمان مـی‌توانید بار دیگر داشتن یک رابطه زناشویی لذت‌بخش را امتحان کنید.

ورزش‌های کگل

برای انجام ورزش‌های کگل حتما عضله‌های کف لگن یعی عضله‌های کنترل کننده ، راست روده و مثانـه را مرتب منقبض و شل کنید. محل این عضله‌ها را مـی‌توانید هنگام ادرار پیدا کنید. به منظور این کار بعد از شروع دفع ادرار، خروج آن را متوقف کنید. عضله‌هایی کـه برای کنترل تخلیـه ادرار از آنـها استفاده مـی‌کنید، همان عضله‌های کف لگن هستند کـه در این حالت انقباض و حرکت آنـها را حس مـی‌کنید. این عضله‌ها بـه صورت گروهی حرکت مـی‌کنند، بنابراین بـه طور همزمان منقبض و شل مـی‌شوند.

با انجام این حرکت‌ها مـی‌توانید هنگام شل شدن و انقباض عضله‌ها کنترل بهتری روی آنـها داشته باشید. مراحل انجام ورزش‌های کگل بـه شرح زیر است:

  • مثانـه را تخلیـه کنید.
  • عضله‌های کف لگن را منقبض کنید و تا 10 بشمرید.
  • عضله‌ها را شل کنید و تا 10 بشمرید.
  • این حرکات را 3 بار درون روز، هر بار 10 مرتبه تکرار کنید.
  • برای این کـه عضله‌های کف لگن بهتر تقویت شود، عضله‌های شکم، یـا ران را حین انجام ورزش کگل درگیر نکنید.

    آرام‌سازی و لمس

    تمرین‌های آرام‌سازی و اکتشافی بـه برخی بانوان کمک مـی‌کند. است، ماساژ و تمرین‌های تنفسی روش‌های مفیدی به منظور آرام بدن است. ‌تراپیست‌ تکنیکی بـه نام آرام‌سازی پیشرونده را نیز آموزش مـی‌دهد. درون این روش حتما عضله‌های مختلف بدن را بـه ترتیب خاصی منقبض و شل کنید. سپس مـی‌توانید عضله‌های کف لگن را قبل از ورود انگشت یـا مخروط دیلاتور منقبض و شل کنید.

    اگر بـه مرحله‌ای رسیدید کـه توانستید انگشت را داخل کنید، سعی کنید تامپون را درون قرار دهید. درون صورت لزوم مـی‌توانید از روان‌کننده نیز استفاده کنید. عجله نکنید و مراحل را بـه آرامـی پیش ببرید، بعد از آن کـه برای برقراری رابطه زناشویی آماده شدید، مرحله برانگیختگی و تحریک را کامل کنید و را بعد از پیش‌نوازی کافی انجام دهید.

    نظر بیماران دکتر سمامـی

    به این پست امتیـاز دهید.

    درمان واژینیسموس (ترس از نزدیکی و )

    4 از 1 رای

    : واژینیسموس زایمان طبیعی




    [درمان واژینیسموس (ترس از نزدیکی و ) - جراح و متخصص ... واژینیسموس زایمان طبیعی]

    نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 15 Jun 2018 22:34:00 +0000